Friday, January 23, 2009

lawak + gembira + seronok + excited

hari ni hari yang lawak + gembira + seronok + excited.
mari mulekan karangan pendek yg tiada motif ini dengan perasaan lawak..

lawak.pagi tadi aku ngn shasha kena tinggal bas.make kami tepaksa la berjalan kaki dengan kelajuan 100km sejam menuju ke stesen lrt salak selatan itu..lepas bekejarkejar akhirnya kami sampai di BTS dalam pukul 9.15..bepeluh badan dan juga ketiak..sgguh busuk diri kami di pagi hari.make sementare menunggu pintu lift tebukak, kami dengan senang hatinye melakukan senaman mengeringkan ketiak.[berani buat sebab takde orang..hahahaha]..tengahtengah syok buat senaman tibetibe pintu lift tebukak dipenuhi oleh makhlokmakhlok manusia..hahaha..kami belagak sepeti tiada apeape dan menaiki lift..dalam hati aku gelak macam nak gile sebab terkantoi buat senaman pengeringan ketiak itu..hahaha.aku tau shasha pon pasti gelak gile.aku igt cerita lawak abis kat situ.rupenye belom.bila sampai tingkat 8, make pintu lift pon tebukak..aku ngn shasha dok depan skali kelua dengan penuh berdedikasi diikuti insaninsan lain..aku bejalan dan membelok kekiri tapi shasha dengan bergayanye membelok kekanan..aku pon tnye la shasha dengan suara yg agak kuat "hoi sha, ko nk g mane?"..rupenye shasha tesilap jalan..semua org disitu menggelakkan shasha..aku ape lagi.mesti la yang paling gelak terukteruk.tapi aku gelak dalam ati je.masuk ofis, baru gelak macam orang gila meroyan..hahahaha.ade jgk org telupe jalan ke ofis macam makcik shasha nih..adoi penat gelak.

gembira.dengan daulat duli yang maha mulia rajaraja,aku mengumumkan yang aku dapat 1st salary hari ni..yipieee!hehehe..bile taim lunch hour, kami dengan sepantas yang mungkin bejalan menuju ke mesin atm rhb di tingkat 5 itu..nasib baik xramai orang..aku dengan perasaan penuh bedebardebar, rase macam orang nk beranak pon ade, mengdraw duit gaji petame aku itu..ahh moment yang sgguh besejarah..hahaha

seronok.aku dengan shasha [asik name budak ni je aku taip hari ni..hahaha] dengan bebesar hatinye menerima jemputan dari soping komplek sg wang untuk membeli sedikit barangan..hahaha.tak tahan tu, sg wang yang menjemput kami ke sane..mcm org penting ape je..hahaha..dengan penuh semangat kami mencari secebis kain baju untuk dibeli..setelah penat menerai pelbagai baju, akhernya aku bjaye membeli 2 kemeja yang sangat comel pada pandangan mate aku..ngehngehngeh.tp jgn igt aku gune duit gaji aku untuk membeli baju itu ye..noweyyy..hehehe.aku dibiayai oleh sugar dedi aku yg sedang kaya sekarang..hahahaha.muah skali untuk upah blanje baju! ;p

excited.yeah!sangat excited sekarang sebab aku akan balik ke rumah agam aku nun jauh disana..kenot wait utk balik pagi esok."wait for me mami!"..

ok la.lagi 14 minit lagi nk abis ofis hour.aku mau besiapsiap pulang..
bai babeh!

8 comments:

  1. cik farah, kamu kerja di mana ye?

    ReplyDelete
  2. bila nak tunjuk aku gambar baju baru yg baru disoping itu??

    ReplyDelete
  3. eh yyh si lawa yg yan syg dh dpt gaji? alhamdulillah. tumpang gembira.. (ehem2!! hehe!:D)

    ReplyDelete
  4. hahaha..
    sangat la shasha..
    kalo fida,papa n nutt bace ni..
    mesti teruk die kena kutuk..
    huhu..

    ReplyDelete
  5. cis mana aci kutuk ak beramai-ramai.... paah siap ko.. nnt ak cr cite pulak nk kenakan ko dlm blog ak...

    ReplyDelete
  6. en moses, aku keja kt u mobile..mau datang melawatkah??meh2..hehe
    noddy: aku xbawak wekkeng g rumah sewa.nati la aku buat pose alaala supermodel bagi ke mu..hehehehe
    yan: terima kasih kerana memuji saye!tp tiada upah untuk itu..hahahaha
    dayang: sile sebarkan berita ini dayang!jom kutuk shasha..hahaha
    shasha: haha..ko kn nk awet mude.jgn marahmarah bebeh!nanti cepat tua..agagaga

    ReplyDelete
  7. oo..keje umobile. katner pun ofis nya? idak ku tahu. haha. best x u mobile?

    ReplyDelete
  8. kt times square encek..xtau la nk kate best ke x.xde keje sgt lagi..relax je keje aku..hahaha

    ReplyDelete