Friday, January 16, 2009

hidup huru hara

aku rase hidup aku hari ni huru hara. bukan sbb aku xdapat bonus macam staff lain tp ini kerana berite yang tidak gembire menyape telinga aku..wahai utem + u mobile. kembalikan kegembiraanku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!huh!over gile..
baik.aku akan memendekan cerita ini sebab bos aku asik ulang alik kt tepi aku je ni.nanti dia potong pulak gaji aku yang sememangnya cukup untuk makan sahaja.tidak untuk minum mahupun masuk tandas..kompeni aku akan potong gaji sebanyak 400 kalau xde transkrip.akula insan malang yang tiada transkrip itu lagi!oh ya, shasha pon same la..ya, kami insan malang.bile aku call uni aku, insan yang mengangkat fon itu berkate "oh maafla.transkrip hanya boleh dikeluarkan bila awak grad."aduh cedera parah hati aku ketika itu.aku hanya dapat grad 8 bulan dari sekarang..uwaaaaa! dan bile aku mengekol hr untuk tujuan merayu,hr pula berkate "nothing we can do.gaji full hanya akan diberi bile dh ade transkrip."..ahh sekarang aku rase mau mati!!
ok sekarang aku mau buat kirekire tentang kerugian yang bakal aku alami:
RM 400 x 8 = RM 3200

korang rela x kehilangan gaji sebanyak ini??sobsobsob :(

10 comments:

  1. 3200 bule bli 2 laptop mini baru... sobsobsob
    oooo tidak...

    ReplyDelete
  2. dh boleh buat down payment keta myvi walaupon keta idaman aku adelah honda civic yang sangat bergaye itu...wawawa!!kite insan malang sha~

    ReplyDelete
  3. alololo ciannyer... kompem xrela nk hilang 3200. klu bg kt Gaza pon de pekdah kan..kan.. die mmg nk transkrip ke?? klu surat da tmt bljr xleh ker??

    ReplyDelete
  4. la...mu print jela.result dari portal..print skrin..pahtu edit..pste...gitu jah..tipu la skit..pahtu mu amik la pengesahan dari cik berahim ko..

    ReplyDelete
  5. tula.ptt sdekah kt gaza je.tu lagi aku rela.dpt jugak pahale..tringin jgk nk tiputipu tp malangye aku xtahu la rupe paras sebuah transkrip mie..ken u help me?huhuhu

    ReplyDelete
  6. kesian kt u la my kakaks berdue..saba ekk...i lg sedey tgk duet sebanyak tu dimakan balik oleh bos korg..haha...

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. gaji manyak. apa kata anda yg cantik ini topup kepada anak saudaramu yang penat lelah berjuang demi agama, bangsa dan negara di oversea ni deh. hehe!
    :P

    ReplyDelete
  9. hoi terima kasih kerana mengatakan diri ini cantik..hahaha.malangnye tiada upah untuk pujian ikhlas tu ye..ngehngehngeh

    ReplyDelete