Saturday, January 3, 2009

10 peristiwa hari pertama bekerja

  1. setelah sekian lame bgn lambat, untuk ari petama bekeja, aku kena bangun pkul 5.45 am..alaala minggu orientasi mase kat skola dulu je..urgh!terase jengkel disudut hati ini..ohhh kejamnya dunia!!
  2. rupenya mmg ade orientasi..hihihi..aku dibawa round2 sekitar ofis..terase malumalu plak dengan orangorang yg suda lame bekeja..ekeke..xpasal je kn?tu pon nk malumalu
  3. bos aku xdtg la plak..maka teammate aku n shasha [faza and sara] membawa kiteorag breakfast kt oldtown.aku n shasha dibelanje oleh faza..fuhh lega aku.igt kena byr sndiri td..tak mampu eden.hahaha
  4. lunch hour aku n shasha pergi buat akaun rhb bank kt bukit bintang..disitu ade seorang pekerja bank tu yg pergi sembahyang jumaat lambat.aku ngn shasha kutukkutuk dia..ehh maaf.aku saje yang kutukkutuk.shasha cume pendengar..ngehngehngeh
  5. pastu kami g lunch kt sungei wang.kena rm11.20 utk lunch..adoiii botakbotak~ agaknye nanti hasil kumuhan aku klua jd emas kee??bagus jgk kalu macam tu..kehkehkeh
  6. kami masuk lambat..kununkunun otai la tu..haha..lepas tu faza bawak aku g surau.shasha 'tanak' smyg tu aku gi sorangsorang..hahaha.tengok surau dia tu,adehh la.sunyi gila.kalau ade perogol besiri matila akuuuuu..auuwwauwww xrela i~
  7. pas smyg aku and shasha belakon kununkunun sedang study network yg u mobile gune.ntah apekebenda la...tp yg sbnrnye kami sedang mengira perbelanjaan harian untuk bulan january..hahahah..semua org tetipu..yihaaa!
  8. tepat pukul 5, aku yang kununkunun otai la mintak ngn faza nk balik..hahaha.patutnye pukul 6 baru bleh balik.tapi sbb sara bgtau tadi bleh balik awal.sape suh dia bgtau camtu.aku xkire.nk balik jgk!faza dengan berat hati membenarkan kami balik..hahaha..sungguh buruk reputasiku..tapi xpe, bos xde..ekekeke
  9. aku ngan shasha bejalan lajulaju untuk mengejar tren [ni dikira peristiwa juge ke??hahaha]
  10. kelajuan komuter utk balik rawang macam kurekure yang teseliuh kakinye akibat belumbe dengan sang arnab..akibatnye aku xsempat smyg asar..uwaaaaauwaaa.Tuhan,maafkan aku!aku hambamu yang lalai..cinabeng punye tren!!aku yg tanak smyg kt klsentral nk slhkan tren plak kn?[aku igt sempat nk smyg kt rawang td..sobsobsob]
itu saje peristiwa yang telah belaku.sekian terimakasih..

8 comments:

  1. wah keje u mobile!!
    menarik nyer pengalaman keje kamu cinta..hehe..
    ku suka..haha

    ReplyDelete
  2. ahh xmanarek pon..yang menareknye adelah aku dpt simkad freeeeeeeeeeeeeeeee...nanti aku call kamu ye cinta..hehe..mmuahmuah!! ngeeee

    ReplyDelete
  3. woi makcik ak bukan x nk tp x bule... tu laa ak srh smbhyg kat sentral x nk...

    ReplyDelete
  4. bape gaji ko keje umobile?
    mesti tgi gile.
    1st gaji sila blaje aku!
    ahhaha

    ReplyDelete
  5. xpon la..idop kt kl ko tau la cne..xcukop la dia bg..lps konfem siap la aku nk mintak naik gaji..hahaha..ko bile nk blanje aku ni?aritu dh dpt gaji..hehehe *winkwink*

    ReplyDelete
  6. aku pon mahu diblanje oleh mu.

    p/s: nanti dpt simkad free call la aku lg.ekekekeke.

    ReplyDelete
  7. erkk koya blake la pokpok mu ni..haha..mane aku nk korek duit nk blanjeblanje..iylia pasti kayeraye.dia amesti blanje kite 2 noddy..hehehe
    nati aku dapat simkad tu aku call..ntah bile la dia nk bg..letih dah aku tggu ni..ngehngehngeh

    ReplyDelete