Sunday, February 15, 2009

ketiak stokin jeruk?

dulu mase aku mulemule kerja aku ulang alik dgn menaiki komuter n monorail dari rawang ke BTS..jauh + penat gile..sapesape yg penah bace entry aku pasal 10 peristiwa hari petama bekerja tu tau la betape kelam kabot hidup aku taim tu..

tp tu dulu..sekarang aku boleh besenang lenang dh..[aku bace dengan nada penuh lagak sekarang..hahaha]..namun kadangkadang rindu jugak kehidupan kelam kabut itu..lebihlebih lagi bile taim balik keja sbb ade sorg akak ofis aku yang akan balik bersame aku n shasha..berebutrebut nk naik monorail, pastu sampai di kl sentral pulak,berebutrebut nk naik komuter, then dalam komuter berhimpithimpit macam kain buruk!tp akak tu still kena naik komuter sbb rumah dia kt shah alam..make aku ngn shasha slalu la betanye kabar dia psl menaiki komuter lepas tu belagaklagak dengan dia sbb kitorg dh dpt naik lrt yg selesa sikit berbanding komuter itu..hahahaha.sungguh keji!

tapi penderitaan aku menaiki komuter tidak pernah tamat..wuuu~bile nk balik rawang pade wekend hari, penderitaan kembali tertanggung.penderitaan menjadi sehelai kain buruk..aku rase kalau aku darjah 3 dan cikgu bm suruh tulis karangan autobiografi bertajuk "Aku sehelai kain buruk" mesti aku dapat markah tertinggi dalam sekolah..konfem!

bagi aku komuter kini tidak lagi 'eksklusif' seperti dulu..komuter telah menjadi kenderaan kelas ketiga..ntahntah keempat atau kelima..ko bayangkan, adik aku sampai fobia nak naik komuter sebab mase aku bawak dia kelua g mid valley, otw balik tu dia kena kepit bawah ketiak bangla mane tah..dia kate kalau wangi xpe jgk,ni bau kalah stokin jeruk 44 hari..ahahaha..syukur nasib aku tidak semalang dia..lagi malang kalau tetibe ternaik coach yang ekon-nye rosak..ko bayang la dengan orang bersumbatsumbat dalam tu and xde ekon and kena pulak kepit bawah ketiak berbau stokin jeruk.

bagi aku kerajaan kena ambik serius la bende ni.xrela aku kena kepit bawah ketiak berbau stokin jeruk sebegitu rupe..korang rela-kah?

bai!

7 comments:

  1. aku xleh bygkn mke paah kene bau ketiak stokin jeruk ni..ahaha

    ReplyDelete
  2. aku xkena la..adik aku kena..ahahahaha..ko mesti penah kena ni..kahkahkah

    ReplyDelete
  3. ape nie ketiak stokin jeruk nk muntah ak bc ayat tu.. x yah tgu xperience nk komuter dh..

    ReplyDelete
  4. hahaha..tu gambaran betape hinenye bau yg terdapt dlm komuter..uwekk!hahaha

    ReplyDelete
  5. anda telah di tag - sila layari blog saye untuk mendapatkan award anda

    ReplyDelete
  6. aku juga tak rela. tapi sape kene kepit dgn ketiak aku maka beruntunglah dia. sebab aku mempunyai ketiak wangi. haha.

    ReplyDelete
  7. benar ke wangi?bkn mu ade ketiak menggerutu akibat mau tumbuh bulu ketiak..kahkahkahkahkah!noddy,aku rindu la acare menguruskan ketiak bersamesame..hahaha.

    *sesiape yg geli dgn perbualan ini sile abaikannye..hahaha

    ReplyDelete