Thursday, December 10, 2009

seribu erti

apabila terbitnya mentari di pagi ini
hilanglah sudah hari semalam
hari yang penuh dengan seribu macam peristiwa
wujudlah hari ini
hari yang lebih tua dari semalamnya
mengundang pula
seribu macam peristiwa
yang bakal menjelma
tak guna terharu
apa yang sudah berlaku
tak guna menyesali
apa yang sudah terjadi
kerana apa yang sudah tersurat
telah pun di buat.

p/s: aku hafal sajak ni dari aku sekolah rendah. not sure karya siapa tapi yang penting i loike. thanks to the author for a such beautiful poem :)

2 comments:

  1. setiap kali bgn pagi nk pg keje..aku tkut nk hadapi masa2 sepnjg ari tuh..kejer programmer sentiase mendebarkn

    http://triplesmiley.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. hahaha. aku pulak lain ceritanya. setiap hari mengharapkan waktu2 di ofis cepat berlalu. aku bosan dengan kerenah-karenah manusia yg pelik-pelik ni..

    ReplyDelete