Wednesday, January 20, 2010

i wish i can speak mandarin

"nimen hao ma."

oh! i just realize i actually can speak mandarin.. BAHAHA. setakat ayat itu, everyone also can speak laa.. tapi tak apa, after April nanti maybe i can speak mandarin dah. jangan jeles ye? kehkehkeh. sebabnya, aku masuk kelas bahasa mandarin atau dalam sebutan mandarinnya ialah "Huayu".. eceh! :P

i'm looking forward for the next class sebab aku sangat enjoy belajar mandarin. besides, the "laosi" jugak sangat kacak. kamu faham laosi itu ape? itu cikgu laa.. ish senang macam tu pun tak tahu ker? hahahaha. tapi sedikit nervous sebab nanti ada oral test and final exam too! ok mulai hari ni, siapa-siapa yang nak cakap dengan aku kena cakap cina je. lain-lain bahasa aku tak layan. bak kata pepatah orang putih, practice make perfect.. hahaha.

wish me luck!



6 comments:

  1. kahkahkah..tahik kucing betul nak berlagak ckp mandarin..
    ko ni blajar kt mana?nape x ajak aku?
    so layout ko pun jd x cantik sbb x ajak aku gi klas mandarin.kihkih

    Along@Dila

    ReplyDelete
  2. along dengkiiii.. hahaha.
    aku pun masuk secara tibe-tibe je weh. tak sempat nak inform org lain. tape, next sem jom masuk kelas bahasa korea or jepun pulak jommm... hahahah berangan gila.

    ReplyDelete
  3. ko amek kelas kt ner ni weh? cm menarik je..

    ReplyDelete
  4. na ni jiu hao hao de xue ba... deng gai tian jian dao ni shi, ji de yong hua yu gen wo jiang hua o.

    "那你就好好的学吧。。。等改天见到你时,记得用华语跟我讲话哦。"

    ReplyDelete
  5. aiyya tong, manyak panjang lor.. haha. tunggu after april then i try translate.. kekeke :)

    ReplyDelete
  6. wahhh!! senang ko nak apply mane2 kampeni cino!

    -nAtRa-

    ReplyDelete